Aktualności

Budowa boiska sportowego w Suchodołach

"Budowa boiska sportowego w Suchodołach"

złożonego do Ministerstwa Sportu i Turystyki w odpowiedzi na ogłoszenie o naborze wniosków „Programu rozwoju ponadlokalnej infrastruktury sportowej – pilotaż edycja 2017”.

            Planowane zadanie inwestycyjne dotyczy budowy nowoczesnego Boiska Gminnego spełniającego wymogi dla V ligi. Odpowiedzialność prawną i nadzór nad całością projektu sprawuje Gmina Fajsławice.

Obiekt zlokalizowany będzie na terenie działki o nr ewidencyjnym 1882 po byłej Szkole Podstawowej w Suchodołach, a także na działce o nr 1884/12 (zagospodarowanie istniejącego budynku po sklepie na pomieszczenie socjalne dla zawodników). Na działce nr 1882 obecnie znajduje się budynek starej szkoły, 2 małe boiska sportowe porośnięte trawą, stary plac zabaw, budynek gospodarczy oraz pojedyncze drzewa. W ramach projektu powstanie boisko o nawierzchni naturalnej i wymiarach 100 x 60 m ze strefą bezpieczeństwa będzie posiadać m.in. niezadaszone trybuny oraz oświetlenie. Powierzchnia objęta opracowaniem wynosi
12958,00 m².

Zakres planowanych prac będzie obejmować:

- rozbiórkę istniejącego budynku szkoły,

- utwardzenie terenu z kostki betonowej,

- zagospodarowanie terenów zielonych,

oraz wykonanie:

- piłkochwytów – o wysokości 6 m z siatką polietylenową, zakończonych daszkiem,

- systemowych elementów wyposażenia sportowego (bramki do piłki nożnej, ławki dla zawodników rezerwowych, punkt medyczny),

- trybun systemowych bez zadaszenia,

- ogrodzenia trybun od boiska H – 1,20 m,

- doświetlenia boiska (6 masztów oświetleniowych),

- przyłącza hydrantowego,

- drogi ppoż,

- parkingu,

- przebudowy istniejącego budynku (sklep - działka o nr ewidencyjnym 1884/12) na pomieszczenia socjalne dla zawodników i sędziów, szatnie łazienki i toalety wraz z infrastrukturą techniczną,

- boiska o nawierzchni naturalnej.

W ramach projektu budowy Boiska Gminnego wraz z infrastrukturą towarzyszącą na działce nr. ewidencyjny 1882 będzie wykonane także przyłącze wodociągowe zakończone hydrantem p.poż. Głębokość na jakiej zostanie wykonane przyłącze w gruncie wynosić będzie minimum 1,5 m, natomiast odległość od jezdni drogi powiatowej 15 m obok istniejącego budynku
po byłym sklepie.

Planowany schemat wykonania płyty boiska:

- darń sportowa z rolki – 5 cm,

- mieszanka glebowa (warstwa nośna) – 15 cm,

- kruszywo kamienne zablokowane – 12 cm,

- podsypka piaskowa – 10 cm,

- geowłóknina – 0,1 cm,

- drenaż (wykonanie odwodnienia płyty boiska poprzez zastosowanie sieci drenarskiej z rur filtracyjnych PVC, w otulinie, o średnicy 65 mm).

Boisko będzie wykonane jako boisko trawiaste przystosowane do gry w piłkę nożną
o wymiarach 100x60 z utworzonymi pasami bezpieczeństwa. Posiadać będzie pole bramek systemowych, pole karne oraz łuk pola rożnego.

Dodatkowym wyposażeniem boiska będą:

- kabiny systemowe dla 13 zawodników rezerwowych wyposażone w siedziska plastikowe
z oparciami o rozstawie osiowym (siedzisk) 50 cm. Kabiny będą osadzone na ramie stalowej
i wypełnione szkłem akrylowym o grubości 3mm, wyposażone w napisy GOSPODARZE, GOŚCIE,

- punkt pomocy medycznej znajdujący się pomiędzy kabinami dla zawodników rezerwowych w postaci oszklonej ławki z dwoma miejscami siedzącymi wraz z oznaczeniem jej tablicą - biały krzyż na zielonym tle.

- trybunami niezadaszonymi o wymiarach: głębokość ok. 2,7 m, wysokość ok. 4,4 m, długość ok. 23,00 m, w skład których wchodzą wsporniki pod siedziska, podest oraz siedziska
z wysokim oparciem przeznaczonych dla 300 osób.

Całkowita wartość projektu: 1 214 198,00 zł

Wkład własny: 637 498,00 zł

Dofinansowanie: 576 700,00 zł

Obecnie projekt jest w trakcie oceny.

Nowe legitymacje dla osób niepełnosprawnych

Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej informujące o tym, że z dniem 1 sierpnia 2017 r. na mocy przepisów ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (Dz. U. z 2016 r. poz. 2046, ze zm.), zmianie uległy zasady przyznawania i wydawania legitymacji osoby niepełnosprawnej, która uprawnia m.in. do ulgowych przejazdów środkami publicznego transportu zbiorowego na podstawie przepisów ustawy z dnia 20 czerwca 1992 r. o uprawnieniach do ulgowych przejazdów środkami publicznego transportu zbiorowego (Dz. U. z 2012 r. poz. 1138, ze zm.), ale też w przypadku wielu jednostek samorządu terytorialnego stanowi podstawę do korzystania z ulg w komunikacji miejskiej, czy zniżek w dostępie do usług w obszarze m.in. sportu, kultury i turystyki świadczonych przez jednostki organizacyjne samorządu terytorialnego.

            Ponadto od dnia 1 września 2017 r. zmieniły się wzory blankietu legitymacji osoby niepełnosprawnej, które określone zostały w rozporządzeniu Ministra Rodziny, Pracy
i Polityki Społecznej z dnia 31 lipca 2017 r. zmieniającym rozporządzenie w sprawie orzekania o niepełnosprawności i stopniu niepełnosprawności (Dz. U. poz. 1541).

            Zgodnie z nowymi wzorami określonymi w załączniku nr 1 i 2 do ww. rozporządzenia
na rewersie legitymacji umieszczany będzie QR kod, który zawierać będzie obligatoryjnie numer PESEL i numer legitymacji oraz odpowiednio, jedynie na wniosek osoby zainteresowanej bądź przedstawiciela ustawowego dziecka, dane dotyczące stopnia niepełnosprawności oraz symbolu przyczyny niepełnosprawności zapisywane w postaci tekstowej (numer PESEL, symbol przyczyny niepełnosprawności, stopień niepełnosprawności, numer legitymacji) według następujących wzorów:

  • 00000000000;01-U;lekki;000000000/0001,
  • 00000000000;01-U;;000000000/0001,
  • 00000000000;;lekki;000000000/0001
  • 00000000000;;;000000000/0001.

            W przypadku braku wniosku osoby zainteresowanej lub przedstawiciela ustawowego dziecka o wpisanie na legitymacji symbolu przyczyny i stopnia niepełnosprawności, wolne pole w zapisie QR kodu będzie przedzielone średnikiem (przykłady zapisu danych powyżej).

Specyfikacja QR kodu jest następująca:

Standard: ogólnoświatowy standard QRcode.

Wersja: 10 (57x57 modułów).

Mechanizm korekcji błędów: poziom H (umożliwia odzyskanie 30% uszkodzonych danych).

            Specyfikacja czytników:

Dowolny czytnik kodów QR obsługujący kody w wersji 10.

Do odczytania QR kodu można użyć darmowych programów komputerowych, aplikacji
na smartfony oraz czytników QR kodów opartych na technologii CMOS.

            Wszelkie informacje o legitymacji oraz przykładowe QR kody można znaleźć na stronie internetowej Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej w zakładce Osoby niepełnosprawne pod adresem: http://www.niepelnosprawni.gov.pl/art,783,legitymacja-osoby-niepelnosprawnej

            Ponadto Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej informuje, że legitymacje wydane przed dniem 1 września 2017 r. zachowują swoją ważność na czas w nich określony.

OTWARCIE SIŁOWNI W SIEDLISKACH DRUGICH

W dniu 22.09.2017 r. przy Szkole Podstawowej im. bł. Jana Pawła II w Siedliskach Drugich odbyło się uroczyste otwarcie siłowni zewnętrznej.

Uroczystości rozpoczęły się przedstawieniem przygotowanym przez uczniów szkoły podstawowej im. bł. Jana Pawła II w Siedliskach Drugich. Po akademii wszyscy zebrali się przy budynku szkoły i nastąpiło uroczyste poświęcenie siłowni oraz przecięcie wstęgi jako symbol oficjalnego otwarcia i oddania do użytku obiektu.

W wydarzeniu wzięli udział: Wójt Gminy Fajsławice – Tadeusz Chruściel, Dyrektor Szkoły Podstawowej im. bł. Jana Pawła II – Marian Bogusz, Doradca Wójta Gminy Fajsławice – Grzegorz Lipa, oraz zaproszeni goście: przedstawiciele Kuratorium Oświaty, Policji, KRUS, a także Wójt Gminy Guszcza na Ukrainie – Oleksij Nesteruk, radni i sołtysi z naszej gminy, nauczyciele, uczniowie oraz wiele innych osób.

Następnie goście osobiście wypróbowali urządzenia zamontowane na placu siłowni.

IMG 20170922 121059021

IMG 20170922 122119623

IMG 20170922 125545998

 

IMG 20170922 131632534

IMG 20170922 131751079

 

SIŁOWNIA ZEWNĘTRZNA W SIEDLISKACH DRUGICH

Trwają prace nad budową siłowni zewnętrznej w Siedliskach Drugich. Projekt jest realizowany w ramach Lokalnej Strategii Rozwoju Lokalnej Grupy Działania „Krasnystaw PLUS”
i jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej. Utworzenie siłowni zewnętrznej w Siedliskach Drugich ma na celu udostępnienie mieszkańcom i turystom ogólnodostępnej infrastruktury turystycznej i rekreacyjnej. Siłownia powstanie na działce nr ew. 1230/5 (teren przy szkole).

Wartość projektu zgodnie z umową o dofinansowanie: 59 874,14 zł             

Wartość uzyskanego dofinansowania: 38 097 zł (do 63,63% kosztów kwalifikowanych operacji).

 Obiekt będzie ogólnodostępny i bezpłatny. Powierzchnia będzie wynosić 236m², całość będzie wyłożona kostką brukową. Zamontowane zostaną urządzenia odpowiednie dla siłowni zewnętrznej tj.:

Nr stanowiska

Rodzaj elementu wyposażenia

Ilość w szt.

1

Biegacz

1

2

Rowerek

1

3

Twister + Wahadło

1

4

Wioślarz

1

5

Twister potrójny

1

6

Biegacz (orbit rek)

1

7

Sztanga w leżeniu

1

8

Narciarz

1

9

Motyl + Motyl w rewersie

1

10

Prasa nożna + Prasa nożna

1

11

Prostowanie pleców i poręcze

1

12

Wyciąg górny i wyciąg dolny

1

13

Ławka

1

14

Tablica regulamin

1

15

Kosz na śmieci

1

16

Stojak na rowery

1

Planowany czas zakończenia prac nad budową - 21 września 2017 r. Otwarcie 22 września 2017 r.

Złote Gody

W piątek 8 września w Urzędzie Gminy Fajsławice odbyły się uroczyste obchody 50 rocznicy pożycia małżeńskiego tzw. Złote Gody, przygotowane przez Panią Alfredę Adamiak.

Na uroczystość zaproszeni zostali:

- Państwo Stefania i Jerzy Kasprzak zam. Ignasin

- Państwo Maria i Bohdan Król zam. Fajsławice
- Państwo Stanisława i Tadeusz Mańko zam. Siedliska Drugie

 57 – lecie pożycia małżeńskiego obchodzili:

- Państwo Bronisława i Władysław Startek zam. Fajsławice

W tym roku 50 rocznicę ślubu obchodzili także państwo Alfreda i Roman Lipa zam. Siedliska Pierwsze oraz Maria i Edward Bartniccy zam. Ignasin. Niestety nie wszyscy mogli uczestniczyć w uroczystości. 

P1060165

Wręczenia medali nadanych przez Prezydenta Rzeczpospolitej Polskiej dokonali w imieniu Starosty Pani Ewelina Rudy – Rzecznik Prasowy Starostwa Powiatowego w Krasnymstawie, oraz Wójt Gminy Fajsławice Pan Tadeusz Chruściel. W obchodach uczestniczyli także przedstawiciele samorządu gminy, w tym: Pan Grzegorz Lipa – doradca Wójta Gminy Fajsławice, Pan Andrzej Wójcik – Przewodniczący Rady Gminy Fajsławice, oraz Pan Marian Bogusz – Dyrektor Szkoły Podstawowej

P1060181
w Siedliskach Drugich. Jubilatom wręczono odznaczenia, pamiątkowe dyplomy oraz kwiaty. Uroczystości uświetniły występy uczniów ze Szkoły Podstawowej w Siedliskach Drugich.

Oficjalna uroczystość zakończyła się wspólnym grupowym zdjęciem, oraz poczęstunkiem.

P1060211

            Ze swojej strony życzymy Szanownym Jubilatom trwania w tej pięknej miłości przez kolejne lata i wyrażamy głęboki szacunek za pokonanie trudów jakie życie przynosi każdej rodzinie.

Komunikat w sprawie wystąpienia przymrozków wiosennych

                W związku z wystąpieniem przymrozków wiosennych Minister Rolnictwa i Rozwoju Wsi na podstawie § 13 ust. 8 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 27 stycznia 2015 r. w sprawie szczegółowego zakresu i sposobów realizacji niektórych zadań Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa (Dz. U. poz. 187, z późn. zm.), ogłosił stawki i terminy składania wniosków pomocy dla gospodarstw rolnych i działów specjalnych produkcji rolnej.

Prawo do składania wniosków mają producenci rolni u których w gospodarstwach rolnych lub działach specjalnych produkcji rolnej powstały, w bieżącym roku, szkody w wysokości co najmniej 70% danej uprawy na powierzchni tej uprawy w wyniku wystąpienia przymrozków wiosennych.

Stawki pomocy wynoszą:

  1. 2000 zł na 1 ha powierzchni owocujących upraw drzew owocowych, w których wystąpiły szkody w wysokości co najmniej 70% spowodowane przez przymrozki wiosenne,
  2. 1000 zł na 1 ha powierzchni owocujących upraw krzewów owocowych i truskawek, w których wystąpiły szkody w wysokości co najmniej 70% spowodowane przez przymrozki wiosenne.

Wnioski o pomoc należy składać od 13.09.2017 r. do 27.09.2017 r. do kierownika biura powiatowego Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa właściwego ze względu na miejsce zamieszkania albo siedzibę producenta rolnego. Formularz wniosku będzie dostępny na stronie internetowej ARiMR www.arimr.gov.pl

Powyższa pomoc będzie udzielana:

- w ramach pomocy de minimis, jeżeli szkody w gospodarstwie rolnym lub dziale specjalnym produkcji rolnej wynoszą do 30% średniej rocznej produkcji z ostatnich trzech lat lub średniej z 3 lat opartej na okresie 5 ubiegłych lat, z wyłączeniem wartości najwyższej i najniższej,

- poza formułą de minimis, jeżeli szkody w gospodarstwie rolnym lub dziale specjalnym produkcji rolnej wynoszą powyżej 30% średniej rocznej produkcji z ostatnich trzech lat lub średniej z 3 lat opartej na okresie 5 ubiegłych lat, z wyłączeniem wartości najwyższej i najniższej.

Wysokość pomocy dla poszczególnych rolników ustala się jako iloczyn deklarowanej przez rolnika we wniosku, powierzchni upraw, na której wystąpiły szkody oraz stawki pomocy. Przy czym wysokość pomocy na jedno gospodarstwo nie może być większa niż równowartość w złotych 15 tys. euro.

Kwota pomocy będzie podlegała pomniejszeniu o 50% dla rolników nieposiadających polisy ubezpieczenia co najmniej 50% powierzchni upraw rolnych, z wyłączeniem łąk i pastwisk, w gospodarstwie rolnym lub dziale specjalnym produkcji rolnej.

Komunikat Powiatowego Inspektoratu Weterynarii

Powiatowy Inspektorat Weterynarii ogłosił, iż w związku ze zbliżającym się okresem migracji dzikich ptaków, a co za tym idzie wzmożonego ryzyka przenoszenia przez nich chorób, na terenie naszego kraju obowiązują zapisy rozporządzenia Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 4 kwietnia 2017r. w sprawie zarządzenia środków związanych z wystąpieniem wysoce zjadliwej grypy ptaków (Dz. U. z 2017r. poz. 722).

Zgodnie z zapisami wyżej wymienionego rozporządzenia:

  • Zakazuje się:

- pojenia drobiu i ptaków utrzymywanych przez człowieka wodą ze zbiorników do których dostęp mają dzikie ptaki,

- wnoszenia i wywożenia na teren gospodarstwa, w którym jest utrzymywany drób, zwłok dzikich ptaków lub tusz ptaków łownych;

  • Nakazuje się:

- utrzymywanie drobiu w sposób ograniczający jego kontakt z dzikimi ptakami,

- zgłaszanie do powiatowego lekarza weterynarii miejsc, w których jest utrzymywany drób lub inne ptaki, z wyłączeniem ptaków utrzymywanych stale w pomieszczeniach mieszkalnych

- utrzymywanie drobiu w sposób wykluczający jego dostęp do zbiorników wodnych, do których dostęp mają dzikie ptaki,

- przechowywanie paszy i ściółki dla ptaków w sposób zabezpieczający przed kontaktem z dzikimi ptakami oraz ich odchodami,

- karmienie i pojenie drobiu oraz ptaków utrzymywanych przez człowieka w niewoli w sposób zabezpieczający paszę i wodę przed dostępem dzikich ptaków oraz ich odchodami.

Już teraz każdy hodowca drobiu powinien pomyśleć o zabezpieczeniu przed dostępem dzikich ptaków:

- słomy wykorzystywanej w chowie ściółkowym (przetrzymywanie w zamkniętych pomieszczeniach, pod zadaszeniem, itp.)

- regularnym przeglądzie połączeń i rur pod kątem obecności zanieczyszczeń np. odchodów dzikich ptaków,

- powstrzymanie się od tworzenia sztucznych zbiorników wodnych na terenie gospodarstwa, oraz zabezpieczeniu istniejących przed dostępem dzikiego ptactwa,

- niekarmienie dzikiego ptactwa na terenie gospodarstwa,

- jeżeli na terenie gospodarstwa znajduje się drzewo owocowe, jak najczęściej należy usuwać opadłe owoce.

Rozpoczęcie roku szkolnego

4 września 2017r. w Szkołach Podstawowych naszej Gminy odbyły się uroczyste rozpoczęcia roku szkolnego 2017/2018. Uroczystości poprzedziły Msze Święte w intencji dzieci, nauczycieli, wychowawców i pracowników. Następnie wszyscy udali się do szkół na oficjalne rozpoczęcia roku szkolnego. Dyrektorzy szkół powitali zgromadzonych na uroczystościach, podali informacje dotyczące organizacji i pracy szkoły w nowym roku szkolnym, a także kwestie organizacji w nowym trybie nauczania po likwidacji gimnazjów. W powitaniu wszystkich zebranych uczniów, nauczycieli i rodziców uczestniczył także Wójt Gminy Fajsławice Tadeusz Chruściel. Po zakończonej części oficjalnej uczniowie udali się do swoich klas na spotkania z wychowawcami.

                Wszystkim uczniom, rodzicom i nauczycielom życzymy sukcesów i wytrwałości w nauce, oraz samych wspaniałych chwil w szkole!

foto 1

foto 5

foto 12

SAM 8107

SAM 8118

SAM 8125

Our website is protected by DMC Firewall!